Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ


 ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ Η ΚΑΡΔΙΑ

Ένα παιδί, μοναχοπαίδι  αγόρι,
αγάπησε μιας μάγισσας την κόρη.
-Δεν αγαπώ εγώ, του λέει παιδία,
μ' αν θέλεις να σου δώσω το φιλί μου,
της μάνας σου να φέρης την καρδιά
να ρίξω να την φάη το σκυλί μου.

Τρέχει ο νειός, την μάνα του σκοτώνει
και την καρδιά τραβά και ξεριζώνει
και τρέχει να την πάη μα σκοντάφτει
και πέφτει ο νειός κατάχαμα με δαύτη.

Κυλάει ο γυιός και η καρδιά κυλάει
και την ακούει να κλαίη και να μιλάη.
Μιλάει η μάνα στο παιδί και λέει
-Εχτύπησες, αγόρι μου;...και κλαίει.
                 
                       ΖΑΝ  ΡΙΣΠΕΝ (1849-1926)
                       Μετάφραση ΑΓ.ΒΛΑΧΟΥ                                                      ΒΙΤΡΩ 25Χ25
                                                   
                                                          Αφιερωμένο στη μητέρα μου που κάποια Χριστούγεννα πρίν,
                                                          μου χάρισε το χαμόγελο και πάλι στα χείλη.
                               Το χτές ήτανε αβέβαιο, το σήμερα είναι ελπιδοφόρο και το αύριο πολύ καλύτερο   
                                                      ΜΑΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
                                                                                    
                                                                          
                                                                             ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ                                                  

18 σχόλια:

  1. Καλημέρα Βασούλα και χρόνια πολλά.΄Ετσι δικαιολογείται το γεγονός ότι καθυστέρησες στις αναρτήσεις.Εξ άλλου ουκ εν τω πολλώ το εύ.Υπέροχο το δεντράκι σου.Το ποίημα από τα αγαπημένα μου.Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είχες δεν είχες πρωινιάτικα με συγκίνησες.
    Πρωτα το ποίημα που το θυμάμαι απο μικρό παιδί, μετά τα δικά σου λόγια, λιτά, μεστά και περιεκτικά
    συναισθημάτων ευγνωμοσύνης και ΤΕΛΟΣ αλλά ουχί τελευταίο το έργο!
    Μπράβο Βασούλι μου (δάκρυα μου έρχονται βρε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα κατάφερες να μας τσακίσεις..
    Να χαίρεσαι τη μανούλα σου!!!

    Δεν γνωρίζω αν στα βιβλία του Δημοτικού το αναφέρουν και τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λιτό και γιαυτό ωραίο το βιτρώ σου.
    Το ποίημα συνταρακτικό.
    Καλημέρα Βασιλική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπέροχο το έργο, υπέροχα τα λόγια και υπέροχο το ευχαριστώ στην ΜΗΤΕΡΑ. Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημέρα Βασιλική ...
    Πολύ όμορφο το δεντράκι της αγάπης !!!
    Υπέροχοι και συγκινητικοί οι στίχοι !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Βασιλική μου,θα σταθώ πρώτα στα λόγια στη μητέρα σου.Πολύ τρυφερά,συγκινητικά-αξίζουν όλη την αγάπη μας,το νοιώθουμε περισσότερο,όταν τη χάσουμε!

    Το δεντράκι σου,ο φόρος αγάπης σου,είναι μοναδικό τόσο σαν δημιουργία,περισσότερο σαν αφιέρωση.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. .....ΑΠΛΑ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΥΠΕΡΟΧΟ!!!!
    ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΑΙ ΤΗΝ ΜΑΝΟΥΛΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ...
    ΤΟ ΔΕΝΤΡΑΚΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ,ΛΗΤΟ, ΜΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο Έρωτας επικίνδυνα οπλίζει το Χερι...
    και η Μάνα για την Ευτυχία του Παιδιού κάνει όποια Θυσία.....

    Μεγαλειο Προσφοράς και Παρανοιας ταυτόχρονα!...

    Τα φιλιά μου.....θυσίες.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. maximus

    Με ή χωρίς ιστολόγιο .. Χρόνια Πολλα!!

    Κάποτε είχα λογοφέρει με την μητέρα μου και το βράδυ μου είχε αφήσει μια σελίδα με αυτα τα λόγια κάτω από το μαξιλάρι μου.

    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χρόνια Πολλά! Με συγκίνησες.
    Το δεντράκι να το δωρίσεις στην μανούλα σου. Ξέρω ότι θα χαρεί πολύ.

    Μαρία S.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Kαλημέρα και καλή βδομάδα!
    Πολύ όμορφο το βιτρώ σου και το ποίημα εξαιρετικό!
    Χρόνια πολλά γλυκιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μπήκα Βάσω μου επιτέλους..
    τα λόγια σου δεν μπόρεσαν να περιγράψουν αυτό που είδα εδώ...
    Της αξίζει της μάνας τέτοια αγάπη, ελπίζω να το δει και να το διαβάσει..
    Με συγκίνησες βαθιά..
    Φιλιά φιλιά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Επειδή η ανάρτησή σου είναι συναισθηματικά πολύ φορτισμένη θα ήθελα να σου γράψω χωριστά για το δεντράκι σου.
    Εξαιρετική σύλληψη το σχήμα του και ο τρόπος που τοποθετείς το χρώμα με το κενό το κάνουν ιδιαίτερα αρμονικό.. Ακόμη και τα στολίδια που κρέμονται δεν είναι καθόλου τυχαία σχηματικά.
    Υπέροχο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια και σας ζητώ συγγνώμη αν σας συγκίνησα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Βασιλική, πολύ γλυκειά κι’ ευαίσθητη, πολύ συγκινητική η ανάρτησή σου! Όλους μας αγγίζει και σε όλους κάτι έχει να θυμίζει (μου το έλεγε σαν παραμύθι η γιαγιά μου και βέβαια το λέει και η μητέρα μου).
    Τις πιο θερμές και εγκάρδιες ευχές μου και τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Βασιλική, ήμουνα από ταξίδι, με πήρε κι' η συγκίνηση, και παρέλειψα να αναφερθώ στο έργο σου! Και έχω να πω 1000 Μπράβο!!! Είσαι σπουδαίο τάλαντο τελικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή